2014-12-07 15:36:50

OSVRT NA PREDSTAVU "KAZALIŠNI SAT"
Posjetili smo u Gradsko kazalište mladih. Gledali smo predstavu „Kazališni sat“. Mnogo smo naučili o dramskim rodovima te o tome kako nastaje predstava. Naučili smo da je redatelj glavni u predstavi. Tu su naravno i scenograf, kostimograf i glumci, no oni samo predlažu, a ako redatelj kaže ne, onda ništa od toga. Svi koji sudjeluju u stvaranju predstave hoće ostaviti na njoj neki svoj potpis, no samo zajedničkim snagama i uz dogovor mogu napraviti dobru predstavu.
U početku stvaranja  osmišljava se scena, a glumci čitaju tekst na tzv. čitačim probama. Kasnije, scena je već dogovorena, a glumci više ne čitaju tekst, već ga znaju uglavnom napamet, a ako negdje „zaribaju“, tu je šaptač. On im pomaže kad zaborave dio teksta. Dok traje predstava, šaptač mora biti dobro prikriven.   U zadnjoj fazi predstave, glumci (napokon) znaju tekst napamet, kostimi su spremni, scena također te se samo usavršavaju mimika i geste da se što bolje dočara tekst. Cijela se predstava sve više zaokružuje u cjelinu. Glumci su u našoj predstavi prikazali jednu kratku scenu u sva tri dramska roda. U toj se sceni prikazuje odnos između muža, žene i ljubavnika.   Dramu u užem smislu su prikazali kao najobičniju svakodnevicu, te se ona ni po sceni ni po kostimima nije razlikovala od stvarne situacije. Tragedija je bila prikazana u „ rimskome“ stilu. Tekst je bio pretvoren u stihove i glumci su promijenili mimiku i ponašali se „uzvišeno“ te su sve preuveličavali. Cijela je situacija morala dovesti do tragičnoga završetka, a to je bila smrt pokvarenog ljubavnika. Komedija je, s druge strane, bila potpuno suprotna od tragedije. Smještena u Dalmatinsku zagoru, s govorom karakterističnim za taj kraj, najbolje je prikazala ovu nezgodnu situaciju, a i najviše nasmijala gledatelje što i jest cilj predstave- s vidjeti se publici.                                                                                        Luka Zorčić, 6. b    

Osnovna škola "Split 3" Split